Kdy jsi začala cvičit a proč?

Začala jsem cvičit, díky Haničce (moje 20 let nejlepší kamarádka – už od gymnázia), která mi o cvičení s Justy nějaký čas neustále vyprávěla, ale to bylo v době, kdy byla tělocvična ještě na Vinohradech a byť pracuji nedaleko, tak se mi do toho úplně nechtělo.

Nebudu přehánět, když řeknu, že Hančino vyprávění bylo v samých superlativech a víc než lákavé. 

Funkcni-trenink-Praha-cviceni-pro-zeny-Verca-J.1..fwJejí fyzická schránka tehdy vyprávěla úplně jiné příběhy. Její “tranformers chůze” po každém tréningu říkající “já si na záchod nesedám, já na něj vždycky v bolestech upadnu. A nebo, prosím, pomozte mi se zvednout z té židle, protože právě prožívám totální disfunkci veškerého osvalení dolních končetin” – kdo zná namožená stehna a zadnici, ví o čem mluvím. Nebo její “upadnuvší ruka” při pokusu nandat si kabelku na rameno. Velice zábavné pro nezúčastněného diváka.

Nicméně – toto mě neodradilo, ba naopak. A po přestěhování gymu do Dejvic, kde bydlím, a zavistivě-žárlivých pohledech (mých) na Haniččina stehna a zadek loni v létě v plavkách, bylo rozhodnuto. Musím se sebou taky něco dělat. Ona vypadá po dvou dětech, jako super sexy šťabajzna a já jako marshmallow.

Oblíbený cvik, náčiní, část tréninku?

Oblíbený cvik – nemám. Všechny jsou prostě super a nikdy mne nepřestane překvapovat, jak taková zdánlivě jednoduchá věc jako je třeba windmill nebo deadlift na jedné noze vám odhalí svalstvo dosud skryté, téměř nepoužívané, tudíž naprosto ochablé a druhý den po tréningu totálně dysfunkční.

Když se slzami bolesti, ale zároveň radosti padám druhý den ráno zpátky do postele, protože se prostě nemůžu zvednout, tak prožívám nadšení ze cvičení podruhé. Je to podobný efekt, jako když jíte mexické jídlo…. “taky pálí dvakrát”.

Pokud mám jmenovat jeden cvik, který mně opravdu baví, tak je to TGU – považuji ho za komplexní cvik, který vypadá strašně jednoduše, ale v precizním provedení s patřičnou váhou opravdu není snadný a navíc vypadá fakt krásně.

Oblibené náčiní – veškeré kettlebells – všechny váhy …  každá samozřejmě na jiný cvik. A platí to i obráceně.

Oblíbená část tréningu – není to oblíbená, ale pro mně je to ta nejvíc “sexy” část: KARDIO – rozhodně. Swingující gym je neopakovatelný zážitek. A pak také každý okamžik, kdy kterákoliv z nás dosáhne další “mety”.

Na čem momentálně na tréninku pracuješ?

Funkcni-trenink-Praha-cviceni-pro-zeny-Verca-J.2..fwPressovací program a hlavně TRX přítahy, abych se konečně dokázala “vytáhnout” na hrazdu, ale to je stále hudba budoucnosti.

Na jaký výkon či zlepšení jsi nejvíce pyšná?

Byla jsem na sebe fakt pyšná, když jsem si “ošmatala” bestii při mrtvých tazích, pak když jsem dala svých prvních 10 kliků na zemi, ale nejpyšnější a taky nechlubivější jsem zatím byla, když jsem dala TGU s 24kou.

Co ti cvičení dává?

Dává mi maximální pocit uspokojení. Je to věc, kterou někdo, kdo nikdy nesportoval nemůže zažít. Je to pocit, který se nedá popsat. Mně FuTr přesměroval na jinou kolej…. Dnes jsem ve fázi totální “nasr….osti”, když nemůžu jít cvičit, opravdu.

V čem je podle tebe cvičení v gymu Funkčního tréninku Praha jiné?

Neřeknu, pak bychom se v gymu nehly. Ba ne…. je to o přístupu trenérů (ek), v našem případě. Já jsem nikdy nebyla žádný vrcholový sportovec, ale od dětství až do mateřství jsem vždycky tak trochu něco dělala (jako dítě Sokol, sport. gymnastiku, plavání, volejbal, softball atd )….Ale až teď, ve svých 34 letech zažívám pocit, že cvičím správně, že si neubližuju.

Vím, že cviky, které se učím a následně je driluju, jsou pod kontrolou trenéra naprosto přesně prováděné a tudíž nejúčinější. Nejlepší příklad je dřep. Každý si myslí, že dřep umí už od dětství, ale není to pravda.

Doporučení pro začínající cvičenkyně?

Nečekejte od toho zázraky po prvním týdnu, ale vydržte a nebudete se stačit za pár měsíců divit jaká ve vás dříma síla, odhodlání a touha se zlepšovat. O tom, že to samozřejmě bude na vás vidět, bych mluvit nemusela, ale nedá mi to….

Bude to na vás vidět, věřte mi. Já to právě prožívám. Nehubnu na kila. Ručička váhy je nekompromisně stále téměř na 80, ale každý mi ríká, jéééé ty jsi zhubla – vypadáš dobře, protože to ošklivé třaslavé postupně mizí a mění se ve svaly. Já jsem třeba vůbec netušila, že i mně budou někdy vidět šikmé břišní svaly. A už jsou, mám je taky!

Na závěr

Podle mě je na cvičení Funkčního tréningu nejlepší a nejdůležitější pro nás ženský, že mnoho cviků lze využívat v běžném životě. Například já včera naházela 17” kola od auta na přezutí jako bych brala kilovky mouky.

Myslím si, že každá holka, která už v gymu cvičí to potvrdí, že počáteční euforie z tohoto cvičení je neskutečná. I já jsem po svém startu měla pocit, že to musím každému říct, a že by tam měli chodit úplně všichni – respektive mělY chodit úplně všechny ženský, které znám.

Dnes už nekřičím do světa: “Pojďte na FuTr”, je to NEJVÍC co můžete pro sebe udělat, ale to je jen a jen z čistě sobeckých důvodů. Nechci, aby všechny vypadaly a byly tak skvělé, jako my co tam už chodíme, protože pak bychom se nemohly “pašákovat” :-)

Funkcni-trenink-Praha-cviceni-pro-zeny-Verca-J.1..fwO autorce: Verča J.: 34 let, produkční, 2 děti (2 a 6 let), kromě fyzických parametrů 177cm a skoro 80kg.

Fyzická výkonost před nástupem do gymu = 0.

Fyzická výkonost po necelých 10měsících v gymu = 10 opravdových kliků na zemi / 5xTGU s 24kg / dřepy s 32kg / mrtvé tahy s bestií (48kg) / pressy s 12kg.

PS. Další díl bude o kamarádce Verči- Hance V. Máte se na co těšit!


Chceš začít cvičit? Na nic nečekej, zavolej na 608 826 788 (recepce – pondělí až čtvrtek, 16 h. až 20 h.) nebo využij kontaktní formulář níže a domluv se na první cvičení!

Cvičíme ve vlastních prostorách 5 minut od stanic metra Hradčanská/Dejvická – ulice Wuchterlova 1, Praha 6!

jméno (třeba zadat)

email (třeba zadat)

předmět zprávy

zpráva

 

email