Tak jsem oslavila první rok s Funkčním tréninkem!

Uteklo to jako voda, proč jsem vlastně začala cvičit a jak vypadaly moje úplné začátky. Další měsíce byly v duchu přípravy na mistrovství Čech v benchpressu.

S Pavlem jsme po dlouhých debatách (tímto mu ještě jednou děkuji za nekonečnou trpělivost – „Proč přesně tam chceš mít tohle? A tohle? ‘’) sestavili tréninkový plán a moje cvičení v gymu se podřizovalo benčování. Což mě často dost mrzelo, protože jsem v gymu cvičila opravdu lehce a tak, aby to přípravu nenarušilo, ale naopak podpořilo. A tak jsem chvíli po těch těžších kettlebells jen pokukovala…

Na závodech jsem zabenčovala 95 kg, bylo z toho 3. místo. Měla jsem z toho smíšené pocity. Radost z toho, že jsem se dokázala natlačit do nižší váhové kategorie, kterou jsem opustila asi před třemi, čtyřmi lety. Ale daných 95 kg jsem prostě nedokázala vnímat jako dobrý výsledek, přestože vím, že na přepočet vzhledem k TH to byl výsledek srovnatelný s loňskou sezónou. Pokračovala jsem v tréninku, plánovala jsem účast na mistrovství republiky.

Jenže jednou při tréninku jsem to najednou věděla – tohle mi prostě už nedělá radost. A tak jsem k překvapení mnoha lidí oznámila, že už žádný závod nebude.

Funkcni-trenink-cviceni-pro-zeny-Praha-Peta-B1.fwA vrhla jsem se naplno do cvičení, které mě momentálně baví daleko víc. Třeba se na tu benčovou lavici ještě někdy vrátím, nikdy neříkej nikdy…ale od toho tréninku jsem nebenčovala a vůbec mi to zatím nechybí. Do klasické posilovny chodím dál, ale cvičím si tam „to svoje“ a pomáhám s tréninkem kamarádovi a synovi, kteří dělají powerlifting.

Ale hlavní je pro mě teď 2x týdně trénink v dejvickém gymu Funkčního tréninku, k tomu jednou týdně cvičím doma (mám doma 2 ketllebells, a hrazdu – ano, v pokoji v paneláku ) nebo v jiném fitku, kde mají kettlebells.

Oblíbený cvik, náčiní, část tréninku?

To se těžko vybírá – baví mě to všechno, ale právě teď asi nejvíc pressy. Vždycky budu spíš silový typ, takže trochu trpím, když je počet opakování u cviků vyšší, ale vlastně mám ráda i to („Není 7 pressů už kardio?“ Justys: „Cokoli nad 2 opakování je kardio“).

Na čem momentálně na tréninku pracuješ?

Konečně(!) jsem se dopracovala k deseti horizontálním přítahům na TRX – jela jsem podle programu na shyby Fighter Pullup, takže více než měsíc téměř denně přítahy a zase přítahy. Momentálně jsem se začala učit shyb, začala jsem cviky na zemi, pak výdrž ve visu, výdrž ve shybu…vím, že to nebude hned, ale já ten shyb prostě jednou dám! (Bětka: „co jednou, několikrát!‘’ ).

Pressy – jedu pressovací program se 16kg. Už jsem presovala i s 20kg, ale protože je potřeba odjet větší objem tréninku a samozřejmě vylepšovat techniku, 16 kg je momentálně optimální váha.

Swingy – dostala jsem se na jednoruční 7+7 s 28kg. Motivace dojet do 10+10 byla veliká, ale kazila jsem techniku. Takže jsem se vrátila na nižší váhu a piluju zatím obouruční swing, protože na těžší váze a hlavně v budoucnu u snatche by se každá technická nedokonalost určitě vymstila.

Na jaký výkon či zlepšení jsi nejvíce pyšná?peta clanek

Nedá se říct nějaký konkrétní výkon. Jasně že třeba 10 x 20 swingů s 32 kg potěší, ale spíš mám radost, že se pomalu učím líp ovládat svoje tělo, že se mi zlepšuje koordinace a že líp zvládám techniku jednotlivých cviků.

Že jsem zhubla 19 kg bez hladovění, kupuju si o tři čísla menší kalhoty a že se mi zlepšila fyzička.

Co ti cvičení dává?

Cvičení mi dává lepší život. Nepřeháním – za poslední rok se toho v mém životě změnilo hodně. Prvotním impulsem byl asi trénink, pak jsem úplně změnila způsob stravování na Paleo/Primal.

Ale hlavně jsem poznala spoustu nových fajn lidí. Některé zatím jen přes internet, jiné osobně. Je to prostě moje krevní skupina a jsem za to moc ráda.

Zpomalila jsem, užívám si cvičení jako cestu, neženu se za váhou na čince. Po tréninku jsem nabitá energií. Asi u toho ještě nějakou dobu zůstanu.

V čem je podle tebe cvičení v gymu Funkčního tréninku Praha jiné?

Bere v úvahu individualitu, to, že jsme každá jiná. Ale zároveň si v gymu člověk připadá jakou součást party holek, které ti fandí, povzbudí tě, když nemáš den..a smějou se s tebou, když je ti fajn.

Cvičení má propracovaný systém, navazující progrese, cvičí se věci, co dávají smysl a všechno to do sebe zapadá jako skládačka.

Samostatná kapitola – instruktorky. Pořád mě nepřestává udivovat jejich nadšení, profesionalita a péče, s jakou se věnují úplně každé z nás (a kromě toho jsou to fajn ženský).

Doporučení pro začínající cvičenkyně?

Je mi jasné, že tohle cvičení není pro každou. Ale pokud sis tohle přečetla a říkáš si, že možná……..tak nečekej a jdi to zkusit, domluv si zkušební hodinu. A pokud začneš chodit pravidelně, prostě se nech vést – instruktorky fakt vědí, co dělají.

O autorce:
Funkcni-trenink-cviceni-pro-zeny-Praha-Peta-B4.fwPéťa B.,

  • 47 let, dva dospělí synové
  • povoláním administrativní pracovník přes finance
  • odzávoděno 7 sezón v benchpressu, odcvičeno sezón o něco víc
  • na Funkční trénink chodí od srpna 2013

Chceš začít cvičit? Na nic nečekej, zavolej na 608 826 788 (recepce – pondělí až čtvrtek, 16 h. až 20 h.) nebo využij kontaktní formulář níže a domluv se na první cvičení!

Cvičíme ve vlastních prostorách 5 minut od stanic metra Hradčanská/Dejvická – ulice Wuchterlova 1, Praha 6!

jméno (třeba zadat)

email (třeba zadat)

předmět zprávy

zpráva

 

email