Před pár měsíci porodila naše instruktorka Běty krásnou dcerušku Ellu.

Co cvičení, ptáte se? Vyzpovídala jsem Běty, jak jdou děťátko a cvičení dohromady.

Jak douho trvalo než ses vrátila k původní postavě a kondici?

Jak se blížil termín porodu, těšila jsem se, že brzy zase začnu cvičit a budu mít zpátky svoje tělo. Nosit s sebou 16 kilo navíc není žádná slast. Zkuste na 24hodin brát 16kg bell všude s sebou a nikdy ji neodložit.

Trochu jsem doufala, že moje tělo si pamatuje, jak vypadalo dříve a rychle si vzpomene. A ono to tak opravdu bylo, 10kg jsem nechala rovnou v porodnici (vzácná 3,2kg jsme si teda s Honzou odvezli domů) a zbylých 6kg postupně mizelo. Pokud jde o číslo, tak tuším někdy kolem Vánoc mi váha ukázala mých “předtěhotných” 70kg. Takže přibližně 5-6 měsíců po porodu.

Co se týče kondice, tak na té “před Ellou” ještě zdaleka nejsem, ale pochopila jsem, že nemá význam se tím trápit. Sílu mám tak akorát, abych zvládala každodenní péči o prcka a něco navíc. Ono to zas přijde, ale teď je priorita úplně jiná.

Osm měsíců po porodu máš neuvěřitelně ploché břicho! Jak se ti povedlo vrátit břicho a břišní svaly do původního stavu?

Několik dní po porodu, kdy jsem měla čas se podívat do zrcadla, jsem zjistila, že místo břicha, které před pár měsící zdobily vyrýsované svaly a ještě před pár dny sloužilo jako těsná garsonka dceři, mám podivně vyfouklý balon, který neumím ovládat. Estetický dojem žádný.

Začala jsem od nuly, dýcháním. Kdykoliv, kdy jsem měla chvíli, jsem ležela na břiše a snažila se dýchat do břicha. Postupně jsem se přetočila z břicha na záda a dařilo se mi dýchání kontrolovat jen dlaněmi položenými na břiše. Díky znovuovládnutí dechu a několika jednoduchým Resetům se mi dařilo nejen ovládat břišní svaly, ale i srovnat záda z typické “kačeří” pozice.

Podrobněji se budeme dýcháním a Resety zabývat na semináři StrongMama.

Funkcni_trenink_Praha_BetyJak dlouho trvalo než ses opět vešla do svých oblíbených úzkých džín?

To byla nejméně příjemná fáze po porodu. Těhotenské oblečení mi už bylo velké, moje “předtěhotné” oblečení ale pořád malé. Na nákupy jsem neměla ani čas ani náladu. Kdo by si taky chtěl zkoušet tuny oblečení, když není se svojí postavou úplně srovnaný. Po pár týdnech frustrace před šatní skříní jsem se přestala trápit, koupila si cosi jako džínové leginy a chodila v nich tak dlouho, dokud jsem nezapla normální kalhoty.

Jediné, co jsem si zakázala, bylo kupovat si více oblečení v “mezivelikosti”, protože bych ztratila motivaci obléknout svůj dřívější šatník. Den vítězství nastal někdy kolem pátého měsíce od porodu (hodně jsem zadržela dech).

Jak je to se stravou během těhotenstvi a potom? Jak ses stravovala?

Během těhotenství jsem se rozhodně neomezovala. Tedy co se týče množství jídla. Logicky alkohol nula. Měla jsem štěstí, že nevolnosti a různé chutě se mi vyhnuly, ale žravou jsem měla solidní. 
Po narození Elly jsem si myslela, že až se trochu vzpamatuju, zkusím si naoordinovat Whole30 a těch několik přebytečných kil zmizí samo.

Zkusila jsem to. A úspěšně selhala přibližně po třech dnech (lískooříškové trojhránky díky). Pochopila jsem, že nemá smysl snažit se dodržet takhle striktní režim, když půl noci nespím a jsem ráda, že si stíhám uvařit aspoň čaj. A Whole30 trochu přípravy vyžaduje. Zásadní potíž vidím v tom, že jsem to zkusila moc brzo.

Od super striktního jsem se vrátila k jednoduchému principu – zelenina, ovoce, maso, vejce, voda. Když mám chuť na sladké (= často), tak si ho prostě dám a snažím se si to nevyčítat. Kila nemizí tak rychle, ale já jsem v klidu.

Jak jsi to vyřešila s časem na cvičení? Novopečené maminky se často vymlouvají, že nemají čas na cvičení, jak to zvládáš ty?

Funkcni_trenink_Praha_EllaUpřímně. Jde to těžko, ale jde to. Cvičení už totiž není jen o tom, že se seberu a jdu do gymu, ale musím se domluvit, kdo bude s Ellou doma. A jakmile je o Ellu postaráno, cvičení prostě nesmím zrušit, protože si s časem pro sebe nemůžu moc vybírat. O to víc si ale cvičení užívám. I když můj výraz tomu mnohdy neodpovídá.

Se cvičením je potřeba začít postupně, po drobných krůčcích, počkat si na “zelenou” od lékařů. Přílišným spěchem a náročnými cviky si můžete snadno ublížit. Pokud začnete od základů, kterým věnujete dostatek času, pokročilé cviky přijdou dřív a snáz, než by se mohlo zdát. Na semináři StrongMama budu dávat maminkám konkrétní rady z vlastní zkušenosti, jak začít a jak pokračovat.

První tréninky po porodu jsem cvičila bez zátěže a většinu času jsem se válela po zemi a lezla po čtyřech. Upustila jsem od snahy o náročné cviky. Držím se jednoduchých věcí jako get up, deadlift, dřep, klik, shyb, swing. Přijdu na trénink a vím, co budu cvičit. Každý trénink je víceméně stejný, ale to mi přesně vyhovuje. Vím, co mě čeká. Odcvičím a jdu domů. Pokud se do gymu nedostanu, cvičím kdykoliv během dne. Pár kliků na zemi, pár dřepů, jeden get up… Funguje to. Uznávám, silově mám oproti “předtěhotnému já” dost rezervy, ale cítím se dobře, nic mě nebolí a vím, že síla se časem zase dostaví.

Na závěr, co bys doporučila čerstvým maminkám?

Doražte na seminář StrongMama! Snažte se si zjednodušit, co se dá. Stravu, cvičení, denní režim… Budete mít starostí víc než dost. Stresovat se navíc ještě tím, který tréninkový program je ten nejlepší a kdy budu konečně vypadat zas jako dřív, zkuste vypustit z hlavy. Jednoduché věci zpravidla fungují a umožní vám udržet si “myšlenkovou kapacitu” pro miminko. A vy budete zase spokojená sama se sebou, dřív než si myslíte. A to se odrazí i na spokojenosti miminka.

Od porodu uběhlo víc jak sedm měsíců a já si zas připadám normálně a těším se na léto, KB5 kempy, koupání a nákup nových plavek!

O Běty: Manželka, maminka a trenérka v jednom! Instruktorka Funkčního tréninku Praha a SFG1.

Posledních pár měsíců se intenzivně věnuje péči o miminko, což ale neznamená, že zapomněla na gym a cvičení! 16. dubna povede první speciální FuTr seminář určený pro maminky „StrongMama“!


 

Chceš začít cvičit? Na nic nečekej, zavolej na 608 826 788 (recepce – pondělí až čtvrtek, 16 h. až 20 h.) nebo využij kontaktní formulář níže a domluv se na první cvičení!

Cvičíme ve vlastních prostorách 5 minut od stanic metra Hradčanská/Dejvická – ulice Wuchterlova 1, Praha 6!

jméno (třeba zadat)

email (třeba zadat)

předmět zprávy

zpráva

email