Nedávno jsem oslavila rok s bezlepkem. Tím jsem začala. Motivací mi byly dvě osoby – Terezka Balá a Markéta Šmídová. Neprošla jsem si Whole30, ani nedržím striktní paleo.

Jen jsem si upravila jídelníčekbez pečiva, těstovin, cukru a otevřel se mi svět ovoce, zeleniny, jiných zdrojů příloh a masa. Ne že bych toto nejedla i před tím, ale popravdě po velké bagetě s lučinou mě jedno rajče nezachránilo. Teď je to opačně. Rajčata si dám čtyři, bagetu jsem nejedla už rok a mléčné výrobky typu lučina, žervé apod. vymizely tak nějak postupně, protože je není na co namazat.

No a za pár týdnů to bude rok, co jsem se odvážila, přesvědčila, nechala nalákat a konečně se dokopala jít cvičit do Funkčního tréninku.

FuncniTreninkPrahaSwingKaterina1Děvčata Justys a Bětka tehdy uspořádaly čistě dámský kettlebell swing seminář na 5 hodin v FuTr v Dejvicích. A já se přihlásila. A styděla se. Že jsem tlustá. Že se sebou nic nedělám, celá nedůvěřivá k dalšímu typu tréninku, protože už jsem zkoušela běhat, plavat, chodit na spinning a různě se hýbat, ale nic nefungovalo. Nicméně ty předchozí aktivity jsem vykonávala nárazově, nefunkčně a patrně i škodlivě.

Seminář byl intenzivní. Byly jsme tam ženy různých věků, rozměrů, velikostí, zkušeností. Cíle mohly být různé – zesílit, zhubnout, něco si dokázat? Možná pro některé z nás byl společný i fakt, že známe někoho, koho KB trénink změnil, posunul a hlavně opravdu uchvátil. Pro mě opět Terezka a Markéta. Ono to není sranda mít twitterlajnu a instalajnu pořád plnou kettlů, svalů a hlavně motivace.

A tak jsem začala. Děvčata nás protáhla základy deadliftu a swingu a jako věno nám daly tréninkovou tabulku. Jednoduchou – cvičte příštích osm týdnů, 3x týdně, 20minut, zvyšujte (a snižujte) dle tabulky počet swingů za minutu a uvidíte. Dejte nám šanci. Ze semináře jsem odjížděla mrtvá. Ale vlastně šťastná. Dostala jsem pochvalu za techniku (to my všechny, i přes různorodost skupiny, jsme zvládly techniku velice dobře) a vlastně za těch pět hodin to byl takový ranec motivace, že jsem následující den šla, koupila kettle 16kg a začala swingovat.

Začátky byly strašný. Při desátém setu s pouhými 8 swingy v minutě jsem trpěla, nemohla popadnout dech, ale zakousla se a šla dál. Včetně vánočních svátků. Kotlík (něžné označení kettlebell) se mnou byl na všech rodinných oslavách, kde jsem si prostě na 20minut odskočila odcvičit, když se všichni cpali cukrovím (lepkovým).

Tento swingový set jsem odcvičila celý, sama, doma… občas jsem bojovala sama se sebou, s leností, s nemocemi, ale najednou mi došlo, že se něco děje. Přestaly mě bolet záda. Začala jsem sedět rovněji u mikroskopu. Začala jsem si číst o vztahu funkčního a KB tréninku k celkové fyziologii pohybu a hlavně.. opravdu mě to bavilo. Okolí se mi smálo nebo vyčkávalo, jak dlouho mi to (ne)vydrží.

Na začátku února jsem absolvovala další sobotní kurz a to Simple a Sinister – taky ve FuTr, ale tentokrát koedukovaný s klukama, vedený Pavlem Mackem (KB5) za spoluúčasti Martina z KB5 Gymu Kuřim. Tentokrát jsem přidala do tréninkového plánu TGUčko. A zase mě to bavilo. A posunulo. A koupila jsem si kotlík 8kg a ke swingovým setům přidala TGU.

FunkcniTreninkPrahaKatarinaKNěkdy v dubnu mi došlo, že hubnu. Nastartoval se mi úplně jiný metabolismus. Po několika úvodních týdnech krize na začátku bezlepku se zděšením, že nemám co jíst a mám pořád hlad, jak můj insulin očekával přísun sacharidů, jsem si už vytvořila jídelníček, který mi vyhovoval. A tak jsem najednou zjistila, že mi začíná moje oblečení velikosti 42/44 být velké. A šla nadšeně vyrabovat second handy s velikostí 40 :-)

Abych si srovnala techniku před odletem do USA na stáž, zopakovala jsem si S&S trénink ještě v Brně. Opět jsem se utvrdila, že mě to dokáže bavit i 5h v kuse, že je pořád co zlepšovat a že jde postupně přidávat zátěž. Děsila jsem se, co v USA, ale ukázalo se, že nemocniční fitko má v zásobě i pár kotlíků. A tady jsem si přidala zátěž na TGU (10kg) a swing (20kg). Po návratu z USA jsem šla rabovat secondhandy znovu, na velikost 38 a občas 36.

Ano, primárním cílem pro mě bylo zhubnout. Vždycky jsem byla relativně oplácaný typ, vždycky mě to trápilo a najednou jsem to dokázala. Ale nakonec ten jediný cíl má mnohem víc přesahů. Vytvořila jsem si stravovací a životní styl, který mě baví a nepřipadám si, že držím nějakou zázračnou dietu. Moje tělo si pravidelně samo říká, co chce. Občas třeba vůbec nechce maso. Jindy zas potřebuje čistě kus flákoty. A tak ho poslouchám. Dalším přesahem je fakt, že na KB5 se schází podobná sorta lidí, kterým nemusím vysvětlovat proč to dělám, rozumíme si beze slov, jsme tam všichni se stejnou vášní a snahou. A nakonec zjistíme i že s podobným stravovacím režimem. A tím získávám další stejně smýšlející lidi a přátele. A zároveň teď vidím, že sama můžu někoho motivovat. Předat tu zkušenost a radost a hlavně víru v to, že to jde, někomu dalšímu.

Pořád cvičím doma. Teď spíš s vlastní váhou. A na tréninky můžu od září chodit do KB5 Hradec Králové, kde se o nás stará Michal Jirásko. Na tyhle tréninky chodím, abych kontrolovaně přidávala zátěž a postupovala dál. Teď zařazuju kettle 16kg na TGU a swinguju s 24kg. Pro radost, ale především, abych byla silná. STRONGFIRST.

Díky všem, co mě motivují. KB5 zdar! A v pondělí na tréninku!

Kateřina Kamarádová


Chceš začít cvičit? Na nic nečekej, zavolej na 608 826 788 (recepce – pondělí až čtvrtek, 16 h. až 20 h.) nebo využij kontaktní formulář níže a domluv se na první cvičení!

Cvičíme ve vlastních prostorách 5 minut od stanic metra Hradčanská/Dejvická – ulice Wuchterlova 1, Praha 6!

jméno (třeba zadat)

email (třeba zadat)

předmět zprávy

zpráva

email